ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა მაგისტრი
თეოლოგიაში - არჩილ მეტრეველი
კანონიკური სამართლის მეცნიერებაში ტერმინით „იკონომია“ აღინიშნება ეკლესიის პრაქტიკა, როდესაც, ამა თუ იმ საეკლესიო კანონის შეფარდება გარკვეული შემსუბუქებით ხდება, რაც, თავის მხრივ, იმ შესაძლო დაბრკოლების თავიდან აცილებას ისახავს მიზნად, რომელიც კანონის მთელი სიმკაცრით შეფარდებამ შეიძლება გამოიწვიოს. ამდენად, მისდევს რა ადამიანთა ცხონებამდე მიმყვანებელ „სამეუფეო გზას“, ეკლესია, ამ ჭეშმარიტ გზაზე მტკიცედ მსვლელობისთვის, რიგ შემთხვევებში ცოდვილთა დასჯისას ავლენს მოწყალებას და მათ საეკლესიო კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ეპიტიმიებს უმსუბუქებს. ამ გაგებით „იკონომიას“ სხვაგვარად „შეწყალებას“ უწოდებენ. თუმცა, არც „შეწყალება“ წარმოადგენს ტერმინ - „იკონომიის“ ზუსტ და პირდაპირ შესატყვისს, მეტიც მას ტერმინის ეტიმოლოგიურ მნიშვნელობასთან საერთო არაფერი აქვს, და არც ზემოთ მოყვანილი გაგება ამოწურავს მის არსს. ქრისტეს ეკლესიის დოქტრინალურ სწავლებასა და პრაქტიკულ ცხოვრებაში „იკონომიას“ გაცილებით დიდი მნიშვნელობა გააჩნია
სრულად წაკითხვა
თეოლოგიაში - არჩილ მეტრეველი
კანონიკური სამართლის მეცნიერებაში ტერმინით „იკონომია“ აღინიშნება ეკლესიის პრაქტიკა, როდესაც, ამა თუ იმ საეკლესიო კანონის შეფარდება გარკვეული შემსუბუქებით ხდება, რაც, თავის მხრივ, იმ შესაძლო დაბრკოლების თავიდან აცილებას ისახავს მიზნად, რომელიც კანონის მთელი სიმკაცრით შეფარდებამ შეიძლება გამოიწვიოს. ამდენად, მისდევს რა ადამიანთა ცხონებამდე მიმყვანებელ „სამეუფეო გზას“, ეკლესია, ამ ჭეშმარიტ გზაზე მტკიცედ მსვლელობისთვის, რიგ შემთხვევებში ცოდვილთა დასჯისას ავლენს მოწყალებას და მათ საეკლესიო კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ეპიტიმიებს უმსუბუქებს. ამ გაგებით „იკონომიას“ სხვაგვარად „შეწყალებას“ უწოდებენ. თუმცა, არც „შეწყალება“ წარმოადგენს ტერმინ - „იკონომიის“ ზუსტ და პირდაპირ შესატყვისს, მეტიც მას ტერმინის ეტიმოლოგიურ მნიშვნელობასთან საერთო არაფერი აქვს, და არც ზემოთ მოყვანილი გაგება ამოწურავს მის არსს. ქრისტეს ეკლესიის დოქტრინალურ სწავლებასა და პრაქტიკულ ცხოვრებაში „იკონომიას“ გაცილებით დიდი მნიშვნელობა გააჩნია
სრულად წაკითხვა